četvrtak, 14. studenoga 2013.

Google filozofija

Već sam spomenuo da Google želi organizirati sve digitalno dostupne informacije i na taj način nam što preciznije servirati oglase koji se tiču naših interesnih sfera. Što više znaju o našem ponašanju na webu to je njihova efikasnost (zarada oglasima) veća.

Stvar je jednostavna, oni trebaju nas ali i mi njih. I mi želimo guglajući pronaći što kvalitetniji sadržaj, i to što prije (u treptaju oka). Win-Win situacija. Svi zadovoljni.



Svijet se sve više digitalizira. Ponekad zvuči zastrašujuće ali tako je, što god mi mislili o tome. Nove generacije ne mare previše za naš strah, štoviše to im je lifestyle. Živimo u informacijskom dobu, ne više u kamenom ili željeznom. Informacija vrti svijet. I tu je Google car.

 

Korelacija između Googla i nas (konzumera, klijenata weba) je formula uspjeha. Google je kreirao platformu na kojoj se mi igramo, obrazujemo, komuniciramo, pišemo i povezujemo. Obilje svega. 

U tom obilju mi želimo doći do informacije što jednostavnije i brže. Google to zna i ruši sve prepreke koje im stoje na putu kako bi nam to omogućili. Što više informacija to više pretraživanja i naravno brdo oglasa koje nam serviraju. Oni zarađuju bolesno, pa onda kreiraju nove produkte i projekte kojima ruše nove prepreke da bi došli do informacija i onda ih organiziraju za nas. Bogami lijepo.

Njihova glavna ideologija je otvorenost. 
Cilj je otvoriti sve dostupne, institucionalno začahurene gomile podataka koje mi onda koristimo, besplatno. Savršeno organizirana logika koja pritom ruši postojeće sustave. Definiraju nove ekonomije, ruše birokraciju, uvode demokraciju gdje je to nezamislivo. Mijenjaju svijet medija, oglašavanja, načina razmišljanja, obrazovanja, komunikacije, trgovine, posredništva, knjiga, industrije, korporacija,......, pa svega brate mili. 

Nije im zadatak uništiti sva postojeća pravila igre, to se jednostavno događa.
Savršeno organizirani svijet informacija to čini sam. To se događa jer zapravo mi to želimo. Mi smo ti koji tražimo da se sve otvori, mi zapravo želimo biti in charge, mi želimo znati sve te informacije i postavljati pitanja. Google nam samo to sve omogućava stvorivši savršenu platformu. 

"Fokus je na našim željama, a sve ostalo će samo uslijediti" - Owen Youngman, Northwestern University .

Meni je to do jaja. Prvi put u povijesti nam netko nudi stvarnu demokraciju, obilje, pravo da odlučujemo što ćemo gledati, čitati, učiti,.... A pritom je to brutalno velika korporacija (a korporacije mnogi ne vole) sa novim pogledom na sve.

Nego krenimo sa pravilima koji su rezultat te logike kako je Jeff Jarvis to lijepo opisao u svojoj knjizi "What Would Google Do?"
  1. Klijenti (mi, znatiželjni surferi) su sada in charge. Nas se pita, dobili smo moć da sudjelujemo, odlučujemo i mijenjamo.
  2. Ljudi su dobili način da se organiziraju
  3. Tržište masa je mrtvo, stižu tržišta niša
  4. Stigla je i ekonomija obilja. Kontrola proizvoda i distribucije se opasno trese
  5. Suradnja sa klijentima u kreiranju, distribuciji i supportu proizvoda je danas dobitna kombinacija
  6. Najuspješnije tvrtke danas su platforme na kojima se stvaraju mreže klijenata
  7. Kontrola infrastrukture, ljudi, proizvoda ili intelektualnog vlasništva nisu garancija za uspjeh. Otvorenost jest!
Da, reći ćete da takve misije i vizije ima hrpa korporacija pa opet tko je jamio jamio je.

Postoje brojne kontroverze oko Googla. Da li su oni baš tako dobri? Jesmo li sigurni da želimo jednu tvrtku da kontrolira cijeli svijet informacija? Privatnost je pitanje oko kojega se lome mnogi.

Ja bi to postavio ovako.

Google je nepovratno pokrenuo procese koji se baziraju na otvorenosti i povjerenju. Ljudi to osjećaju svjesno ili nesvjesno i na taj način im i vjeruju.

Bude li Google prešao granice koje nam se neće svidjeti vrlo brzo će ostati bez nas. I to znači poraz. Ne brinite, postoje već brojni projekti koji se suprotstavljaju Google-u u pretraživanju štiteći privatnost posjetitelja (npr. www.duckduckgo.com). Nema straha, lako ćemo promijeniti ako nas izigraju.
Tu spoznaju, naravno, ima i Google. Ako žele ispuniti svoju briljantnu ideju morat će paziti na nas.

Jebote, korporacija koja pazi na nas i koja nam daje moć. Pa to je vrh!

To je suprotno svim sadašnjim modelima u kojima korporacije žele nas kontrolirati. Govore nam što da gledamo, čitamo, jedemo, kupujemo, kako da se zabavljamo,.......i šta da mislimo.

To je bio svijet na koji smo navikli. Izgleda da je dosta. Ja sretan.


Može li ta "humanija" ideja razvrtiti društvo u kojem živimo? 

Zašto ne? 

Kako mi možemo sudjelovati u tome?

Eeee, dragi moji to i je zapravo tema ovog bloga.

Samo razmislite čime se mi Hrvati bavimo na dnevnom nivou, tj teme koje nas svakodnevno brutalno gaze (vidi uvodni post "Zašto blog?").

Kako možemo primijeniti ove ideje na našu napaćenu zemlju? 
Ideje i platforme postoje i konstantno se gomilaju, a na nama je da nešto napravimo.

Razmišljaju li naše elite da se svijet mijenja na ovaj način? Kad kažem elite tada ne mislim samo na političke, nego i na sve utjecajne društvene grane koje su se lijepo ušuškali. Ako im je i jasno da tsunami dolazi mole Boga da ih zaobiđe. 

Postojeći "old school"  sustav bi rado da se niš ne promijeni, i pružat će otpor do zadnjeg hica. Da da, bez promjena nema napretka. 

Ovaj blog će poslužiti da damo neke primjere kako to napraviti u Hrvata. To će biti fora, i trebat ću vas da mi pomognete.

Ali, prije toga imam još hrpu stvari koje moram napisati.

Slijedi:

Google-ekonomija.

Idem kakat.




2 komentara:

  1. kao nesvrstana i nestrukturirana osoba koja ne poznaje bonton, idem i ja kakat pa kažem da je njihova glavna ideologija kontrola i zarada, pa tu nema nikakvog obilja (osim prekrcavanja izlišnim informacijama, možda baš poradi skrivanja krucijalnih), o stvarnoj demokraciji da ne govorimo. ako pod demokracijom podrazumijevamo vladavinu naroda, a ne davanje masi prostora da se (virtualno) dere do mile volje dok moćni i dalje (i još spokojnije) moćuju.

    OdgovoriIzbriši