srijeda, 8. travnja 2015.

Intervju s vampirima

Kako vide Hrvatsku u novim svjetskim i europskim uvjetima priupitali smo dva glavna kandidata za premijersko mjesto na sljedećim izborima. Ovaj intervju bi trebao pokazati u kojem smjeru nas vodi buduća Vlada ali i poslužiti kao pomoć glasačkom korpusu da donese kvalitetnu odluku kome pokloniti vlastiti glas.



Svijet, pa tako i Hrvatska nalazi se u jednom od najturbulentijih perioda u svojoj povijesti. Globalna preslagivanja moći natjerala su Europu koja grca u svojoj kompleksnosti da redefinira svoje ciljeve. Tehnologija i digitalizacija jedni su od glavnih temelja budućeg europskog oporavka. 
Single market, e-commerce, transatlansko povezivanje sa Amerikom, sve brži i dostupniji broadband,..... neki su od najznačajnijih transformacija koje nas očekuju. 
No, pogledajmo što Hrvatskoj nude naši kandidati za premijersku funkciju.

Pravila: Ovaj intervju je omogućio akterima da imaju pomoćnika kako bi što preciznije odgovorili na pitanja i pomogli narodu da shvati u kakvom trenutku se nalazi naša zemlja i kako vizionarski odgovoriti na kompleksne prepreke koje nas u budućnosti očekuju.

Pretendent na premijersko mjesto KM je sa sobom doveo čovjeka od povjerenja e-Milijana. ZM je stigao sa svojom lijevom i desnom rukom. Kako nam je prije intervjua rekao njemu ne treba pomoć jer on sam apsolutno barata materijom. Ipak s njim je njegova vječna sjenka, virtualni Kizo, koji je njegovo digitalno Ja. Nije ga imao namjeru povesti ali u digitalno doba to nije moguće.

Prvo pitanje, malo za zagrijavanje: Što je u informatičkom svijetu "bit"?

KM: Tu i je problem. Hrvatska je izgubila svoju bit, mi se moramo vratiti temeljnim vrijednostima i stupovima ove zemlje. Tuđmanova doktrina nam mora biti stožer. Kako ćemo dalje graditi ako nemamo čvrste temelje? Recite mi?
Dakle, mi prvo moramo malo raščistiti ruševine koje je ova nesposobna vlada ostavila da bi došli do temelja, pa ponovo gradili. To je velik posao, ali smo spremni. 


ZM: Ma gledajte! Ne možemo okretati leđa od te realnosti i praviti se da sam rekao neki dan da ne pada kiša - kiša pada, ali kiša je meteorološko stanje. Izađete van i pokušavate stvoriti uspješnu civilizaciju po kiši. Imamo problem....

U punom jeku je digitalna revolucija. Kako vidite Hrvatsku u tom kontekstu?

KM: Rekao bih...., da je dosta bilo revolucija. Znamo dobro da je komunistička revolucija za sobom ostavila Križni put, Goli otok,..., mnoga politička ubojstva, ali i udbašku mrežu koja i danas sustavno radi protiv Hrvatske. 

Plan 21 je "navodno" trebao biti revolucija, a pogledajte sada, pustoš..., uništena država, nezaposlenost, mladi nas napuštaju.... To ćemo mi zaustaviti. Samo domoljubi mogu izvući ovu zemlju iz kaosa.

ZM: Evo vidite. HDZ sustavno dezavuira sve dobro što smo napravili. To im je jedini program, bez ijednog ponuđenog rješenja. Oni zapravo stvaraju latentnu revoluciju, ..., na cestama, referendumima...., pa i u sudstvu.

Kakvu ostavku želite? Tvrdo kuhanu, meko kuhanu..... Teško nam je ali ne plačemo zbog toga.


Europa predviđa potrebu za 900.00 radnih mjesta u ICT-u do 2020.?

KM: 
Vi novinari naš jezik relativizirate. Nemojte postavljat pitanja u skraćenicama. Narod Vas mora razumijeti. Vidite  da je hrvatski jezik prepun stranih riječi i raznoraznih skraćenica.  Ja na čelu HDZ-a sa svojim partnerima HSS-om, HSP-om, HČSP-om, HSP dr AS, HDS-om, ZDS-om i BUZ-om ćemo to malo provjetriti.

ZM: Mijenjao sam mjesta na kojima sam radio,.. rasvjetu, krug ljudi. Tako će morati i drugi. Ne na isti način, u drugim okolnostima. Nema radnog mjesta od diplome do 65. godine.

Aktualni premijer je bio u Silicijskoj dolini. Mislite li da bi i mi trebali imati svoju Silicijsku dolinu? Kakav je Vaš stav? ...

KM: Imamo i mi svoje doline. Npr dolina Neretve i posebno nam draga dolina Kardinala iz koje je rodom naš blaženi kardinal Stepinac. Gledajte, Hrvatska je prebogata zemlja, HDZ na čelu sa mnom će sve doline objediniti i iskoristiti potencijale. Pa, pogledajte samo Slavoniju, može nahraniti pola Europe. Ma kakva Silicijska dolina, molim Vas! Budite ozbiljni!

Gospodine M., Vaš 
je posjet Kaliforniji prilično medijski popraćen. Jedino što još uvijek ne znamo što ste tamo vidjeli i naučili. Možete li našem narodu prenijeti nove ideje koje tamo bujaju? Možda tako ohrabrite i potaknete ponekog poduzetnika da krene u poslovnu avanturu.

ZM: Mi radimo ozbiljno i rezultati će se dugoročno vidjeti. Vrlo dobro pratim šta se zbiva. Mi nismo guske u magli, svaka nova situacija predstavlja neku vrst magle, prije smo Airbus u magli jer dobro vidimo tu maglu. Pa nisam ja klimavac.


Tko bi trebao graditi internet infrastrukturu u Hrvatskoj? Država ili Hrvatski telekom?

KM: Ponovo se bavite nevažnim pitanjima! Ali dobro, reći ću Vam. Mislim da to trebamo prepustiti profesionalcima i neka to radi Hrvatski telekom. To su naši prijatelji Nijemci. Ne dopustimo još jedan Lex Perković, osudimo sve zločine komunizma i zaustavimo djelovanje udbaša i njihove djece. 

ZM: Pa pogledajte taj HDZ! Oni zvuče kao zaljubljeni Boy Band iz '72.

Imate li viziju na koji bi način 3D printeri mogli utjecati na business u Hrvatskoj?

KM: Mi imamo informaciju da ova vlada planira printati veliku količinu novca. To nije dobro. Mi ćemo tražiti u Saboru da se napravi detaljna javna rasprava. A ako mene pitate ja nisam za te printere ali treba sačekati i vidjeti šta kažu stručnjaci.
Možda ti e-Milijane imaš nešto za dodati?

e-Milijan: Ma slažem se sa šefom! Previše tog štampanja,..., pritanja,.., otvara mogućnosti falsificiranja a mi kategorički odbijamo takvu mogućnost. Nama trebaju autohtoni hrvatski proizvodi a ne falsifikati. 
Naš narod je pametan i teško ćete ga nadmudriti. 
I to je još jedan proizvod ove odnarođene vlasti.

Da li Vam je poznat pojam "Big data"?


KM: e-Milijane, preuzmi!!

e-Milijan: Vi ste sigurno neki ljevičarski provokatorski medij! Dajte da razgovaramo o ozbiljnim temama. Nemojte se baviti sitnim podmetanjima i zbunjivati napaćeni hrvatski narod. Hrvati su 7 stoljeća vodili bitku za svoju opstojnost a Vi novinari bi nas sada dijelili. Mi ćemo, kada preuzmemo vlast, objediniti sve Hrvate i konačno istjerati kukolj iz žita.
- izvadivši svoju informativku e-Milijan upita vašeg novinara: "Kako se ono Vi zovete?"

ZM: Sva su očekivanja naroda prema Vladi, prevelika koncentracija moći u jednim rukama...kad pukne parket kriva je Vlada, kad se odlijepi tapeta, kriva je Vlada, to moramo mijenjati!! A zapravo je za sve to kriva prošla Vlada!

Što za Vas predstavlja jedinstveno europsko digitalno tržište? Kako vidite Hrvatsku u takvom okruženju?

KM: Mi smo dio Europe i Europa je dio nas. Mi nismo region niti neki Zapadni Balkan kako nas neki prozivaju. I upravo ti, jugoljubitelji, koji nisu nikada bili za Hrvatsku nas sprječavaju da budemo mala Švicarska. Lustracija je glavni problem ove zemlje. Da smo je obavili na vrijeme sad bi ovdje cvale ruže i švicarski franak.


Nego, novinar gdje ste Vi bili 91.? - e-Milijan će lagano mašući svojom informativkom. 

ZM: Evo vidite! Mi smo za red, a oni su za zulum!

A Internet of Things?

KM: Internet je dobar. Ma sjetite se samo u onom bivšem sistemu kojeg neki hvale, kao bilo nam je bolje. Mi smo plaćali telefon 2000 maraka i onda ga čekali godinama da nam ga ugrade. U slobodnoj Hrvatskoj je sve to gotovo besplatno. Sada možete komunicirati iz Županje u Dubrovnik bez prekida, bez zastoja ili prisluškivanja nekakvih udbaša. To je snaga naše zemlje. Mi Hrvati smo sad povezani i konačno se bolje i više čujemo sa našim bližnjim u dijaspori diljem svijeta. I naravno sa konstitutivnim Hrvatima u BiH.

A ja ću se na trepavice postaviti da sagradimo taj Pelješki most. Još nam samo ta komunikacija fali.

ZM: Da bi ste razumijeli Hrvatsku, morate imati iskustvo življenja u Hrvatskoj. Da bi ste Hrvatsku voljeli, morate je razumjeti. Vi je očito ne razumijete, a moj govor je razumljiv kao i vaše pitanje.
A Pelješki most će biti sagrađen u mom mandatu i to sa novcima koje mi nemamo ali ćemo ih imati.

Socijalne mreže?

KM: Ovi tzv. socijaldemokrati koji sada vladaju, a zapravo sustavno uništavaju našu državu, nisu uopće socijalni. Oni ne brinu o svom narodu i potrebitima. Njima je važno da se uhljebe, a za obične Hrvatice i Hrvate, oni ne brinu. Oprostite ali moram se izraziti narodskim rječnikom: "Krali smo i pljačkali, ali smo još uvijek bolji od SDP-a!"

e-Milijan: Što se tiče mreža, mi vrlo dobro znamo što je umrežavanje. I tu smo vrlo socijalni. U našu mrežu su uključene sve kategorije društva i infiltrirani smo u svim porama. Našu mrežu dugo razvijamo. Kod nas nema nezaposlenih, ljudi primaju dobre plaće i napreduju. To je, zapravo, model po kojem želimo razviti cijelu Hrvatsku. Tako mi vidimo prosperitet lijepe naše.


ZM: Kaže jedna poslovica: Sutor, ne supra crepidam, što u prijevodu znači - "Postolaru, ne idi dalje od cipela". Imamo jako puno postolara koji žele biti renesansni slikari pa daju razne savjete. 
Te mreže su prepune savjetodavaca i bolesnih komentara. Ne znam, i meni je doma pukla cijev al ne pišem nikakve bijesne i perverzne komentare po fejsu.

Crowdfunding i crowdsourcing?

KM: Vidjeli ste već kako je prošao outsourcing kod nas. Vlada predlaže bedastoće i onda ih povuče. Nisu u stanju niti postaviti dobro stvari a kamoli ih dovršiti do kraja. To je jasan pokazatelj neznanja ali i nesposobnosti.

ZM: Pa zar nije HDZ uveo outsourcing? Sjetimo se kako je u jednom restoranu outsorsana INA. I mnogi akteri te vlade i dalje sjede na visokim funkcijama u HDZ-u. Narod će to prepoznati.


Kako vidite razvoj IT-a u Hrvatskoj?

KM: Aj Ti!?!?
ZM: Ili Mi ili Oni!!

P.S. 

Autor je planirao još niz tema: o dronovima, Cloud-u, umjetnoj inteligenciji, avatarima, budućnosti obrazovanja i medicine, pametnim gradovima,......, no nije bilo dovoljno vremena jer je KM morao na Kaptol, e-Milijan na postdiplomski a ZM na tunolov.

ZM nam je pri odlasku dobacio: Kad jednom odem s vlasti, želio bih da me ljudi ne pamte po ničemu! 
 
Ovaj intervju je, naravno, izmišljen ali akteri nažalost nisu. Iako se u Hrvatskoj priprema teren za verbalni delikt, autor će zadržati pravo da bude verbalni delinkvent.

Nema komentara:

Objavi komentar