četvrtak, 9. siječnja 2014.

Kriza modela

Kada ste ugledali naslov posta zacijelo ste pomislili da imamo krizu modela koji bi nas prezentirali na sljedećem izboru Miss svijeta. 
Kada je naša manekenka Fani Čapalija na jednom od takvih izbora nakon dugog promišljanja izgovorila "It's OK" godinama se bezuspješno analizirala ta slavna rečenica. Mnogi su uložili novac, znanje i vrijeme ne bi li razjasnili njenu misao. No, stvari su kao i uvijek puno jednostavnije. Tada mlada i lijepa vizionarka, miljama ispred svog vremena, je u jednoj rečenici sažela sve što nam budućnost donosi. IT is ok! - zapravo je njena britka i jasna poruka nove digitalne ere.

No, vratimo se krizi. Ova kriza kao i svaka dosadašnja nije samo financijska nego i strukturna kriza. Kaj sad, pa to nam hrpa raznoraznih ekonomista svakodnevno govori i opet nam nije jasno šta to točno znači.
Svijet se globalizirao, liberalizirao, povezao, isprepleo, ispremiješao i otvorio. Novi igrači su na terenu, internet je izbrisao granice a nove tehnologije su se uselile u naše privatne živote. 
Nove paradigme otvorenosti, povezanosti, komunikacije u kombinaciji sa tehnologijama potpuno redefiniraju sve postojeće strukture i sustave na koje smo navikli. 

Ti stari sustavi, neki nepromijenjeni stoljećima, danas kulminiraju kroz korupciju, nezadovoljstvo, ogorčenost, gubitak radnih mjesta i bijes naroda koji vapi za promjenama. 
Krizu svih postojećih modela pospješile su globalne promjene i nove paradigme današnjice. Ne mislim pri tom da su stvorile krize nego nevjerojatnom brzinom ukazuju na nedostatke postojećih modela i neznanje onih koji im upravljaju.

Kad kažem postojeći modeli onda mislim baš na sve. Na način kako se upravlja državom, tvrtkom, gradom, zgradom,...., kako kupujete, prodajete, kako učite, komunicirate, gdje i što radite, kako putujete, kako se zabavljate, snimate, pišete,......., gotovo svi modeli su na tapeti i traže promjenu.
Kako raste globalna povezanost  mnoge "stare" institucije i hijerarhije će se morati promijeniti ili će postati zastarjele i nevažne u modernom društvu.

Nove tehnologije i novi pogled na svijet su imperativ. Oni donose neki novi nevjerojatan svijet. U mnogočemu impresivno bolji svijet sa fantastičnim mogućnostima. Ok, donijet će i nove probleme, ali drastična promjena koja slijedi je prilika da okrenemo leđa pasivnom i pesimističnom stanju koji nas trenutno zakucava. 
Ja sam priličan optimista za sve koji žele, hoće, uče i otvaraju se.
I mislim da će se sve to odigrati puno brže nego što uopće možemo zamisliti.

Neće to biti lako jer svijest i konformizam je užasno teško promijeniti. Past će i puno kolateralnih žrtava, ali tako je to sa revolucijama.

Nemojte se iznenaditi ako vam tvrtka polako počne kopniti. To je samo znak da gazda ne razumije šta se dešava ili je u businessu koji će u novom dobu nestati.
Nema te države, sindikata, štrajkova ili izbora koji će to promijeniti. Zaboravite stare modele i pobrinite se da i sami ne postanete isto. 

Budite Fani Čapalija i pronađite svoj put. 
Ne kumite, ne plačite, ne budite ogorčeni nego nešto učinite za sebe i svoju okolinu.

Znate li da će do 2020. godine 50 milijardi raznoraznih uređaja biti spojeno na internet?
Šta to znači? Brdo će se stvari automatizirati, pojednostavniti i robotizirati. 
Vaša radna mjesta više neće biti potrebna jer će ih nove tehnologije obavljati umjesto vas.
Mnogi predviđaju da će do 2030. gotovo 2 milijarde postojećih radnih mjesta ishlapiti.

Zvuči zastrašujuće? Ljepota je u spoznaji da će muka koju vodimo sa postojećim modelima gotovo ispariti. Ali i da će se generirati hrpetine novih, zanimljivih, sada pomalo neshvatljivih poslova. Digitalna revolucija je najmoćnija, najtemeljitija, najbrža i najopsežnija revolucija ikad. A ta revolucija za razliku od ostalih ne jede svoju djecu.

U eri automatiziranih proizvodnih linija, e-commerca, automobila bez vozača, algoritama, ogromnih količina podataka, 3D printera, komunikacija, online edukacije, novih energija,..., vaši poslovi se modificiraju ili postaju prošlost. 

Za kraj ću vam dati živi primjer. Sjetimo se Fižulićeve moćne tvrtke MAGME   koja je krajem 2008. imala 75 Turbo limač trgovina, 27 Turbo sport trgovina, 38 Magma modnih trgovina i 13 nezavisnih lokacija modne marke Urban Republic te 15 Magma home trgovina. 

Ne znam točno koji su razlozi za propast ali sasvim sigurno je najveći utjecaj imao novonastali svjetski poredak.

No, Fižulić je nakon brutalnog debakla stvorio novi plan. I dalje će se baviti igračkama ali koje će proizvoditi 3D printeri, uz uporabu socijalnih mreža Goranko je osmislio model budućnosti koji su banke podržale.

Isti čovjek dva modela. Živi bili pa vidjeli, ali dajem podršku zbog snage da se iščupa i promijeni.

Blogme borbeno!



Nema komentara:

Objavi komentar